Improvizacija

Njena narava in praksa v glasbi
Avtor: Derek Bailey
klicaj

Ob nakupu tega izdelka prejmete 0,55 € EUR za Vaš naslednji nakup.

klicaj

Registrirajte se in zbirajte točke zvestobe, ki jih lahko unovčite že pri vašem naslednjem nakupu.

»Posebna odlika improvizacije je, da je najbolj razširjena praksa med vsemi glasbenimi dejavnostmi in da je obenem najmanj priznana in razumljena«Naj se mi oprosti, ker zapis o prevodu knjige Dereka Baileyja pričenjam prav s prvimi besedami avtorja v knjigi. Zdi se, da te besede tudi nekako osvetljujejo in uokvirjajo razmišljanje o prevodu knjige Improvizacija – Njena narava in praksa v glasbi. Vrednotenje dela, ki se ukvarja s tako neoprijemljivim glasbenim fenomenom, je skoraj tako problematično kot sam predmet knjige. Takšen problem slovenskemu bralstvu s prevodom Baileyjeve knjige tokrat ponuja glasbeni kritik in publicist Ičo Vidmar, zagotovo dobro znan vsem ljubiteljem jazza, etno glasbe in nasploh improviziranega muziciranja. Vidmar je tudi avtor spremne besede, kjer lahko preberemo še kaj več o Dereku Baileyju in njegovi misli o glasbi, pa tudi nasploh o svobodnem improviziranem muziciranju.Že na začetku pristopimo h glavnem problemu: kaj točno Baileyjeva knjiga sploh je? Je to zgodovinski pregled improvizirane glasbe, učbenik za vse nadebudne improvizatorje, priročnik za poslušalca? Najprimernejši odgovor bi bil: vse to in hkrati nič od tega. Baileyjeva knjiga je namreč nastala kot zbirka njegovih poprejšnjih pogovorov z glasbeniki v nizu radijskih oddaj o improvizaciji. Knjiga je zaradi tega malce »svobodno« zastavljena, avtor se sprehaja med različnimi zvrstmi muziciranja, ki jih ne obravnava zares globinsko, ampak ponuja le osnovne vidike, ki tvorijo njihovo bistvo. Problem tiči v samem predmetu obravnave, ki bi se lahko, če bi se trudili zaobjeti vse možne vidike improvizacije, takoj razrasel na več kot pol tisoč strani. Pri obravnavi pojma »glasbena improvizacija« se nam namreč ponuja prostrano polje neraziskanega, ki se z obravnavo le še širi. Derek Bailey je bil tako primoran načrtno krčiti vsebino in ponujati zares bistveno in pomembno. Nekomu, ki je bil do nastanka knjige večino življenja tako ali drugače vpet v glasbeno (improvizacijsko) dogajanje, bi lahko očitali preveč oseben stik z obravnavanim predmetom in s tem popačeno predstavo improvizirane glasbe – obravnavati glasbeno dejavnost, katere temelje si postavil sam, postane obravnavanje samega sebe. In dobro vemo, da vsakdo izmed nas v ogledalu vidi le svojo najboljšo podobo. Na našo srečo Derek Bailey v pisanju ohranja hvalevredno distanco do obravnavanega in za nameček proti koncu knjige ponuja še poglavje »Pomisleki«, v katerem nam predstavi nekatera negativna stališča do svobodne improvizacije kontrabasista Gavina Bryarsa.Marko Šetinc
Ni na zalogi
Njena narava in praksa v glasbi
Avtor: Derek Bailey
klicaj

Ob nakupu tega izdelka prejmete 0,55 € EUR za Vaš naslednji nakup.

klicaj

Registrirajte se in zbirajte točke zvestobe, ki jih lahko unovčite že pri vašem naslednjem nakupu.

EAN
9789616699174
Akcijska cena 11,00 € Redna cena 22,00 €
Njena narava in praksa v glasbi
Avtor: Derek Bailey
klicaj

Ob nakupu tega izdelka prejmete 0,55 € EUR za Vaš naslednji nakup.

klicaj

Registrirajte se in zbirajte točke zvestobe, ki jih lahko unovčite že pri vašem naslednjem nakupu.

»Posebna odlika improvizacije je, da je najbolj razširjena praksa med vsemi glasbenimi dejavnostmi in da je obenem najmanj priznana in razumljena«Naj se mi oprosti, ker zapis o prevodu knjige Dereka Baileyja pričenjam prav s prvimi besedami avtorja v knjigi. Zdi se, da te besede tudi nekako osvetljujejo in uokvirjajo razmišljanje o prevodu knjige Improvizacija – Njena narava in praksa v glasbi. Vrednotenje dela, ki se ukvarja s tako neoprijemljivim glasbenim fenomenom, je skoraj tako problematično kot sam predmet knjige. Takšen problem slovenskemu bralstvu s prevodom Baileyjeve knjige tokrat ponuja glasbeni kritik in publicist Ičo Vidmar, zagotovo dobro znan vsem ljubiteljem jazza, etno glasbe in nasploh improviziranega muziciranja. Vidmar je tudi avtor spremne besede, kjer lahko preberemo še kaj več o Dereku Baileyju in njegovi misli o glasbi, pa tudi nasploh o svobodnem improviziranem muziciranju.Že na začetku pristopimo h glavnem problemu: kaj točno Baileyjeva knjiga sploh je? Je to zgodovinski pregled improvizirane glasbe, učbenik za vse nadebudne improvizatorje, priročnik za poslušalca? Najprimernejši odgovor bi bil: vse to in hkrati nič od tega. Baileyjeva knjiga je namreč nastala kot zbirka njegovih poprejšnjih pogovorov z glasbeniki v nizu radijskih oddaj o improvizaciji. Knjiga je zaradi tega malce »svobodno« zastavljena, avtor se sprehaja med različnimi zvrstmi muziciranja, ki jih ne obravnava zares globinsko, ampak ponuja le osnovne vidike, ki tvorijo njihovo bistvo. Problem tiči v samem predmetu obravnave, ki bi se lahko, če bi se trudili zaobjeti vse možne vidike improvizacije, takoj razrasel na več kot pol tisoč strani. Pri obravnavi pojma »glasbena improvizacija« se nam namreč ponuja prostrano polje neraziskanega, ki se z obravnavo le še širi. Derek Bailey je bil tako primoran načrtno krčiti vsebino in ponujati zares bistveno in pomembno. Nekomu, ki je bil do nastanka knjige večino življenja tako ali drugače vpet v glasbeno (improvizacijsko) dogajanje, bi lahko očitali preveč oseben stik z obravnavanim predmetom in s tem popačeno predstavo improvizirane glasbe – obravnavati glasbeno dejavnost, katere temelje si postavil sam, postane obravnavanje samega sebe. In dobro vemo, da vsakdo izmed nas v ogledalu vidi le svojo najboljšo podobo. Na našo srečo Derek Bailey v pisanju ohranja hvalevredno distanco do obravnavanega in za nameček proti koncu knjige ponuja še poglavje »Pomisleki«, v katerem nam predstavi nekatera negativna stališča do svobodne improvizacije kontrabasista Gavina Bryarsa.Marko Šetinc
Prikaži celoten opis
Več informacij
Podnaslov Njena narava in praksa v glasbi
Založba LUD Šerpa
Avtor Derek Bailey
EAN 9789616699174
Širina 180
Višina 210
Globina 20
Napišite vaše lastno mnenje
Ocenjujete:Improvizacija
Vaša ocena
© 2021 Založba Primus d.o.o. Vse pravice pridržane.