Jay Shetty pravi, da iščemo ljudi, ki bodo zapolnili vrzeli v naši vzgoji

Ogledov
Jay Shetty pravi, da iščemo ljudi, ki bodo zapolnili vrzeli v naši vzgoji

V kolumni Sodobna ljubezen New York Timesa pisateljica Coco Mellors opisuje, kako se je zaljubila v soseda, ki ji je jasno povedal, da noče biti v razmerju. Zaveda se, da se mu je zlagala, ko mu je rekla, da si tudi ona ne želi ničesar resnega, in prizna, da »čeprav takrat nisem vedela tega, sem ponavljala družinski vzorec. Kot otrok sem hrepenela po očetovi ljubezni, ki je bil tako kot sosed danes ljubeč, že naslednji dan pa odsoten«.


Vaša starša sta vaša prva guruja

V hinduizmu pogosto uporabljajo sanskrtsko besedno zvezo mata pita guru deivam. Pomeni »mati, oče, učitelj, bog«. Vaša mama je vaš prvi guru. Uči vas o ljubezni. Uči vas o skrbi za druge – ne z dajanjem navodil, ampak v interakciji z vami. To seveda dela tudi vaš oče.

Temeljno freudovsko načelo pravi, da zgodnji odnosi, ki jih imamo s starši in skrbniki, ustvarijo dinamiko odnosov, ki jo tako kot Mellorsova pogosto ponavljamo kot odrasli. Kot otroci smo popolnoma odvisni od staršev in iščemo načine, kako pridobiti njihovo pozornost, naklonjenost in ljubezen. Ljubezen, ki nam jo dajejo, oblikuje naše odzivanje v razmerjih. Mata pita guru deivam je preprost koncept, ki pa ima daljnosežne implikacije.

Kaj ste se o ljubezni naučili kot otrok?

Thomas Lewis, Fari Amini in Richard Lannon, vsi trije profesorji psihiatrije na Kalifornijski univerzi v San Franciscu, v svoji knjigi A General Theory of Love pišejo: »Svoje nezavedno znanje uporabljamo pri vsakem nezavednem koraku, ki ga naredimo v plesu ljubezni. Če ima otrok dobre starše, ponotranji dobra načela – da ljubezen pomeni varnost, skrb za drugega, zvestobo in požrtvovalnost. Tega ne ve, ker bi mu kdo povedal, ampak ker njegovi možgani samodejno zožijo zmedo okrog njega v nekaj temeljnih načel.

Če pa ima čustveno nezrele starše, nezavedno ponotranji nauke težavnih odnosov: da nas ljubezen duši, da je jeza strašljiva, da je ponižujoče biti odvisen od drugih ali katerokoli drugo omejujoče prepričanje.« Ampak celo otroka z »dobrimi« starši pri iskanju ljubezni čakajo izzivi.

 

Če se otrok med odraščanjem nauči, da ljubezen pomeni varnost, skrb za druge,

zvestobo in požrtvovalnost, potem to prepozna kot ljubezen.

 

Če so bile naše izkušnje v otroštvu travmatične, jih dojemamo kot normalne

 Ko smo kasneje v razmerju z nekom, ki ljubezen izraža drugače – na primer s tem, da z nami deli radost, čas in obilje – lahko traja dlje, da jih opazimo in začnemo ceniti kot iskrene izraze ljubezni.

Če so vas imeli starši radi, ste morda odrasli v dobrega in prijaznega človeka. Morda pa gojite nerealna pričakovanja o ljubezni. Če ne preučimo svojih samskar, se po navadi ne zavedamo svojih vtisov. Sklepamo, da je naš način mišljenja in čutenja razumen odziv. Tako lahko darovi, ki so nam jih poklonili starši, povzročijo kar nekaj vrzeli.

 

Če so v naši vzgoji nastale vrzeli, iščemo ljudi, ki jih bodo zapolnili.

Če pa smo med vzgojo prejemali darove, iščemo ljudi, ki nam jih bodo dajali tudi zdaj.

 

Darovi in vrzeli starševske vzgoje na različne načine vplivajo na naše odnose

Jay Shetty pravi, da so mu starši za rojstni dan vedno podarili nekaj, zaradi česar se je počutil posebnega, njegovi ženi Radhi pa so njeni poklonili kakovostno preživet čas. Oba se z naklonjenostjo spominjata svojega otroštva, toda Radhi mu bo za njegov rojstni dan morda podarila kakovostno preživljanje časa, medtem ko on pričakuje darilo. Bolj ko se zavedamo svojih pričakovanj in njihovega izvora, bolje lahko izrazimo svoje potrebe in se prilagodimo partnerjevim.

Na darove in vrzeli se vsak od nas odziva drugače

Če ste bili priča prepiranju staršev, ste kot odrasli morda prepirljivi ali pa ste pogosto v obrambni drži. Ali pa ste to ozdravili in se zavestno trudite, da se sami odzivate drugače. Morda pomagate reševati konflikte drugim.

Če so bili vaši starši vzkipljivi, se morda zdaj trudite za vsako ceno ohranjati mir in skrivate svoja prava čustva. Karma nam omogoča, da izbiramo svoje odzive, izbire pa so lahko pretanjene in raznolike. Ne gre za to, ali ravnate prav. Gre za raziskovanje, kako ste karmo uporabljali tako, da je to koristilo vašim odnosom, in na katerih področjih še vedno delujete nezavedno. Če je bil vaš oče nesramen, ste morda imeli nekaj partnerjev, ki so se vedli enako kot on, preden ste si končno zavestno izbrali prijaznega partnerja. Tako ste se naučili lekcije karme.

Morda se zdi, kot da nam ni pomoči, toda to ne drži. Preveč se osredotočamo na to, kaj bi morali početi naši starši ali kaj bi morali početi drugače, namesto da bi se ukvarjali s tem, kaj lahko ukrenemo sami.

 

Ne glede na to, kakšno je bilo naše otroštvo,

se lahko učimo iz svoje karme in jo uporabimo kot vodilo za to,

kakšno razmerje si želimo in kako krmariti v njem.

 

Sorodni članki
Dobro znana značilnost travme je nezmožnost ubesediti, kaj se nam je zgodilo. Ne samo da izgubimo besede, vpliva tudi na naš spomin. Med travmatičnim dogodkom so moteni naši miselni procesi, zato se nam zdi, da posamezni spomini ne spadajo več k izvornemu dogodku. Delci spomina v obliki razdrobljenih podob, telesnih občutkov in besed se ...
Stvari ne morete početi z namenom in skrbnostjo, če hitite. Ko začnete jutro pod visokim pritiskom in stresom, svoje telo programirate, da v tem načinu deluje do konca dneva, v vseh pogovorih, na sestankih in srečanjih. Zato je pomembno, da si zjutraj ustvarite več časa, drugače ga boste iskali ves preostanek dneva...
V naši kulturi, ki se osredotoča na hitre rešitve s kratkoročnimi rezultati, je vedenje edino, kar šteje. Če dosežemo poslušnost otrok, četudi samo začasno, štejemo metodo za uspešno. Toda zaradi kaznovanja postane naš odnos z otrokom sovražen in prinese čustveno otrdelost. Uporaba odmora, da se nauči lekcije, »vzgoja s trdo roko...
Starejši opažamo, kako naši otroci in vnuki postajajo vse manj in manj podobni nam in da imamo nanje vse manj in manj vpliva. Preseneča nas njihov jezik, način komuniciranja, vrednote, način oblačenja, njihovo psihološko stanje, njihova agresivna neubogljivost, otopelost ... Zaskrbljeni za njihovo in našo prihodnost pogosto ne najdemo ...
© 2021 Založba Primus d.o.o. Vse pravice pridržane.